24 de novembre de 2016

convenio 2016
 

La decisió d’anul·lar el procés i tornar-lo a començar des de zero es fonamenta en dos informes que avalen les exigències d’igualtat i transparència per a les empreses participants. Un d’ells, emès per la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat, considera que el procés de concessió del servei nocturn d’autobusos no havia estat notificat al Diari Oficial de la Unió Europea i, l’altre, en aquest cas extern i sol·licitat per l’AMB, estableix amb claredat la recomanació d’anul·lar el concurs.

Fins ara, l'empresa no havia fet cap roda de premsa per no interferir ni condicionar el procés. Un cop presa la decisió d'anul·lar la licitació, Justo Alarcón -President del Consell d’Administració de TUSGSAL- ha volgut traslladar la seva visió: “Hem batallat des del primer moment perquè teníem raons jurídiques per fer-ho. Estem alleujats per la decisió presa ja que representa una bona notícia per als treballadors de Tusgsal. Avui, seguim treballant amb normalitat per donar el millor servei i esperem amb ganes poder tornar a competir per guanyar la nova licitació”.

Alarcón ha aprofitat per aclarir algunes informacions errònies que s'han publicat al llarg dels més de dos anys que ha durat tot el procés. Informacions que afirmaven que s'havia arribat a adjudicar la concessió a l'altra empresa licitadora o que TUSGSAL havia sol·licitat algun informe que més tard pogués haver estat utilitzat en benefici propi.

Des del primer moment, han existit dubtes, tant a l'AMB com a TUSGSAL i totes les passes que s'han donat han estat per raons jurídiques, mai per qüestions polítiques. Des de la publicació del reglament 1370/2007 europeu, norma de referència en la contractació de Serveis Públics de Transport, s’han produït fets similars amb resultats idèntics com ara el cas dels concursos de Terrassa o Toledo.

Així doncs, TUSGSAL reafirma el seu acord respecte a la decisió presa per l'AMB i manifesta la seva total confiança en els responsables tècnics i jurídics de l'entitat.

En paraules del propi Justo Alarcón: "Avui és un dia més de feina i seguirem treballant per millorar el servei", servei que en l'últim any ha incrementat un 15% els viatgers i, segons l’ISC, ha millorat els seus nivells de qualitat en el servei prestat.