Noticies

La darrera campanya solidària impulsada pel Comitè d’empresa recull raspalls i dentífrics pels infants que atén la institució

La Fundació Pere Tarrés promou l’educació en el temps lliure, el voluntariat, la millora de la intervenció social i l’enfortiment del teixit associatiu. En els últims dos anys, la Fundació ha constatat la preocupació dels diferents centres socioeducatius adherits a la XACS (Xarxa de Centres Socioeducatius) davant els problemes de salut bucodental que presenten els nens i nenes que atén. Es tracta d’unes dolències que no només afecten la seva salut actual, sinó que també poden tenir incidències en l’àmbit emocional i, en un futur, laboral.

Interpel·lada per aquesta necessitat, la Fundació va iniciar un projecte per avaluar la realitat de la situació i establir vies per donar-li resposta a curt, mitjà i llarg termini. En col·laboració amb la Fundació, els treballadors i treballadores de TUSGSAL han tingut l’oportunitat de, amb un petit gest, recolzar la causa. Així, coincidint amb la campanya de Nadal de recollida d’aliments, es va oferir la possibilitat a la plantilla d’ajudar portant a l’empresa raspalls i cremes dentals per assolir aquest repte solidari.

El lliurament d’aquest material s’ha produït aquest matí a les instal·lacions de l’empresa. El Subdirector de TUSGSAL, José María Parra, el President del Comité d’empresa, Juan Carlos Escudero, el Secretari del Comité d’empresa, Juan Guerrero i el Coordinador de l’Àrea de Gestió Estratègica, Carles Salas han rebut a les representants de la Fundació Pere Tarrés, Lali Olivé, del Departament de captació de fons i Cecilia Monteis, Coordinadora del programa d’acció social. Un cop més TUSGSAL mostra el compromís amb la societat i el seu esperit de responsabilitat social.
 


Clica a la imatge per ampliar

 

El darrer 27 de desembre de 2018 es va formalitzar l’adquisició de la societat RIBA GORINA AUTOCARS S.L. per part del grup DIREXIS, que és propietat de l’empresa  TUSGSAL (Transportes Urbanos y Servicios Generales, SAL).
 


 

Aquesta compra s’ha dut a terme a través de la seva filial TRANSPORTES GENERALES DE OLESA, S.A., mitjançant l’adquisició de la totalitat de les accions i participacions socials representatives del cent per cent (100%) del capital social de RIBA GORINA AUTOCARS S.L.

RIBA GORINA AUTOCARS S.L. es va constituir el 1993 i té la seva seu al municipi de Matadepera (Vallés Occidental). Realitza transport discrecional de viatgers i serveis reiterats, tant per a centres escolars com per a empreses. Compta amb una plantilla de 7 conductors i una flota de 7 vehicles. 

Aquesta adquisició suposa un pas més en la línia d’anar ampliant i consolidant el grup empresarial DIREXIS, en aquest cas en el sector del transport discrecional. També aporta sinergies importants a TRANSPORTES GENERALES DE OLESA, S.L. a la que permetrà optimitzar recursos i estructura, i ampliar la seva cartera de clients. 

L’operació s’emmarca dins les directrius definides en el Pla estratègic 2016-2020 del grup i permet ampliar l’àmbit d’actuació tant territorial com a nivell d’activitat empresarial obrint noves oportunitats de negoci, mantenint el referent del model d’economia social.
 

 

TUSGSAL manté un compromís permanent amb la societat. Aquest compromís, en el qual participen activament l'empresa i els treballadors i treballadores, s'orienta, entre altres aspectes, a la solidaritat. Per això un any més, coincidint amb dates nadalenques, dos vehicles de l'empresa han traslladat avui uns 4500 quilos d'aliments envasats al Banc de l'Associació Social d'Amics del Gorg-Mar de Badalona. Es tracta de productes bàsics de primera necessitat que han estat recollits dels dies 10 al 19 de desembre pel Comitè d'Empresa de TUSGSAL, a través de la campanya interna que realitzen anualment per facilitar que el personal pugui aportar aliments per ajudar les famílies amb menys recursos de la ciutat. La resposta de la plantilla, un cop més, ha estat molt positiva. Perquè, és cert que, un quilo d'ajuda, pesa més del que un pot imaginar.

L'acte ha comptat amb la presència de l'Alcalde de Badalona, ​​Àlex Pastor, la primera Tinent d'alcalde, Teresa González, els representants de l'empresa TUSGSAL, José María Parra, Vicenç Climent, Joan Carles Escudero i Juan Guerrero i, per descomptat, de membres de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar.
 

Clica a la imatge per fer-la més gran
 

Clica a la imatge per fer-la més gran

 

Des de l’1 de desembre, varies línies de la xarxa incrementen la seva freqüència de pas per tal de donar un millor servei:

B4

Els dissabtes, l’interval de pas és de 20 minuts en comptes de 22 minuts.

Aquesta línia urbana de Badalona connecta el centre i les estacions de metro i Rodalies de Badalona amb Mas Ram, Pomar, Canyadó i Casagemes per una banda, i amb el Gorg, La Salut i Lloreda per l’altra. També connecta tots aquests barris d’una manera directa amb l’àrea Comercial de Montigalà.


B19

Els dies festius, millora la seva freqüència per passar cada 30 minuts en comptes de cada 35 minuts.

Connecta els barris del nord de Badalona amb Sta. Coloma de G. i els barris del nord de Barcelona. És la manera més ràpida per accedir als hospitals de la Vall d’Hebron i Germans Trias i Pujol (Can Ruti) des de Sta. Coloma de G. (passa pel centre i pel Fondo).


B29

Millora la seva freqüència els dissabtes de tot l’any i passa de 30 a 20 minuts. Els dies festius també millora i passa de 35 a 30 minuts.

És la línia de referència de Tiana, connecta aquest municipi amb Montgat (i l’estació de Rodalies de Montgat), Badalona i Montigalà. A Badalona passa per dues zones comercials importants: Màgic i Montigalà.

 

Amb el lema “Busquem el teu cap” la campanya vol fer una crida a totes aquelles persones del territori que vulguin compartir el seu talent i coneixement, sigui quin sigui, a través del voluntariat, per donar suport en l’àmbit que més dominen per la seva experiència. La idea és que qualsevol persona que vulgui compartir el seu temps lliure pugui fer-ho, perquè el més important no és tenir uns estudis o una professió concreta, sinó tenir ganes d’ajudar els altres i compartir experiències.

El voluntariat és un pilar fonamental de la Creu Roja ja que, per sobre de tot, es descriu com una organització de voluntariat. És a dir, tot i que hi ha una part de tècnics que hi treballen, les persones voluntàries són el motor de la institució, i una part indispensable sense la qual els projectes que es desenvolupen no serien possibles. Actualment al Barcelonès Nord hi ha 150 persones voluntàries, una xifra que pot semblar elevada però que, en realitat, encara hauria de créixer més, tenint en compte que aquesta assemblea de Creu Roja ( que actua a Badalona, Sant Adrià del Besòs i Santa Coloma de Gramenet) va atendre al 2017 més de 8.000 persones.

Els voluntaris i voluntàries podencol·laborar a través de diferents àrees d’intervenció, com Ocupació, Socors i Emergències o Intervenció Social, per donar suport en l’atenció a col·lectius diversos com gent gran, infància i joventut, immigrants i refugiats o famílies en risc d’exclusió social. Dins de cada àrea, es desenvolupen diferents projectes que tenen continuïtat al llarg de l’any, i pels quals es necessiten voluntaris i voluntàries que donin suport en les tasques del dia a dia, com el seguiment a les famílies, l’atenció als joves i infants en les tardes de reforç escolar...

Però a més del projectes que es desenvolupen al llarg de l’any, també hi ha la possibilitat de col·laborar en campanyes concretes. Com la campanya nadalenca de recollida de joguines per als infants i joves en risc d’exclusió social que atén l’entitat, o la participació amb tallers i activitats diverses en Fires i esdeveniments solidaris del municipi.
 

Vull fer-me voluntari/ària:

TUGSAL col·labora en la difusió de la campanya a través de les xarxes de bus i de la flota d’autobusos. Si tu també vols col·laborar amb Creu Roja al Barcelonès Nord a través del voluntariat, pots posar-te en contacte amb l’entitat a través de diverses vies:

  • Telèfon 93 464 06 09
  • Web www.creurojabarcelonesnord.org
  • Mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Busquen caps com el teu, persones com tu que vulguin ajudar els altres amb el seu temps lliure, així que et rebran amb els braços oberts!).
 


Clicar la imatge per ampliar
 

L'Associació Marpi ha concedit a l'empresa TUSGSAL el premi Horitzó a l'Economia Social i Solidària, en qualitat d'organització amb una activitat que ha servit per fomentar la participació dels treballadors en l'empresa i democratitzar les relacions laborals donant prioritat a les persones. L'associació considera que TUSGSAL s'ha convertit en un model referent dins de les empreses d'economia social per ser la primera a nivell de Catalunya i la segona d'Espanya. Per això, en aquesta cita que celebren anualment, van considerar que TUSGSAL mereixia ser premiada i reconeguda per la seva idiosincràsia i manera de funcionar.

Coincidint amb l’aproximació del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat que serà el 3 de desembre, el proppassat dissabte 24 de novembre, a Pineda de Mar, va tenir lloc l'acte de lliurament dels Premis Horitzó. Va recollir el guardó Federico Llobet Yll, President del Consell d'Administració. El premi el va entregar Josep Llabina Vallespin, Secretari d'Asescat (Associació de Societats Laborals i Economia Social de Catalunya).
 


Clicar la imagen para ampliar
 

El passat 15 de novembre la Plataforma de la Gent Gran de Badalona va visitar TUSGSAL. Aquesta Plataforma, creada el 2002, té com a objectiu donar suport i ajudar a totes les persones majors de la ciutat de Badalona a tenir una vellesa digna i amb una bona qualitat de vida.

Dins d'un programa de visites organitzades a empreses i centres emblemàtics de Badalona, ​​TUSGSAL va obrir les seves portes perquè veiessin de prop el dia a dia de l'empresa que presta el servei d'autobús de la ciutat.

Durant la visita, van conèixer quin tipus d'empresa és TUSGSAL i com s'organitza, també se'ls va explicar com funciona el sistema de gestió i quins són els principals objectius mediambientals.

A més de visitar les cotxeres de Can Ruti, les oficines i el taller, van poder entrar al centre de control del SAE (Sistema d'Atenció a l'Explotació) on van veure en directe tot el procés de gestió del servei i comunicació amb els operadors/es bus.
 


Clicar la imatge per ampliar



Clicar la imatge per ampliar

Des del 26 de novembre, la línia B24 canvia el seu recorregut al tram d’entrada a Barcelona passant per La Sagrera i el Pont del Treball Digne. D’aquesta manera, es reforça el caràcter transversal de la línia i s’evitaran solapaments amb les línies H10 i 33 de la nova xarxa de bus de Barcelona (TMB).

Aquest canvi de recorregut no afecta ni als horaris ni a les freqüències de pas que seguiran com sempre.

De cara al primer trimestre del 2019, està prevista una millora en el servei d’aquesta línia i la incorporació de nous vehicles amb més capacitat, més còmodes i més sostenibles.


Clicar la imagen para ampliar