La plantilla de TUSGSAL DIREXIS reparteix 14.000 quilos de menjar entre el Banc d’Aliments de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar Badalona i el de Creu Roja Santa Coloma de Gramenet
La plantilla de TUSGSAL DIREXIS reparteix 14.000 quilos de menjar entre el Banc d’Aliments de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar Badalona i el de Creu Roja Santa Coloma de Gramenet
L’empresa realitza la tradicional campanya solidària de Nadal “La Solidaritat es Contagia” per recaptar productes alimentaris bàsics de primera necessitat i col·laborar amb els col·lectius més desfavorits
La cita és obligatòria. Un any més, coincidint amb dates nadalenques, TUSGSAL DIREXIS mostra que un dels seus valors fonamentals és el de la solidaritat. I és que en els moments en què vivim, som coneixedors que nombroses persones i famílies senceres travessen serioses dificultats econòmiques, incrementades actualment per la pandèmia. Els bancs i magatzems d’aliments es queden sense fons amb els greus obstacles generats per la crisis econòmica i fan una crida a que la població, en la mesura de les seves possibilitats, contribueixi a fornir de provisions els seus magatzems.
La crisi econòmica derivada de la pandèmia fa que la situació empitjori i que es necessiti més ajuda
TUSGSAL DIREXIS és una empresa socialment responsable en consonància amb els seus valors de referència. La seva Comissió Social, amb el suport del Comitè de Treballadors, el Consell d’Administració i la Direcció realitza cada any una campanya interna denominada “La Solidaritat es Contagia” per aconseguir la recaptació d’aliments bàsics amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper. Però les festes d’aquest any són encara més difícils ja que hi ha moltes més persones vulnerables. En aquest context d’emergència, la resposta dels treballadors i treballadores de TUSGSAL ha estat, com sempre, molt positiva. Han pogut col·laborar lliurant aliments o fent una aportació econòmica.
14 tones d’aliments pels que més ho necessiten
Avui s’han traslladat i lliurat 14.000 quilos de menjar envasat al Banc d’Aliments de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar Badalona i el de Creu Roja Santa Coloma de Gramenet. L’acte de lliurament realitzat a Badalona ha comptat amb la presència de l’Alcalde de la ciutat, Rubén Guijarro i del Regidor de l’Àmbit de Protecció Social a les Persones, David Torrents. D’altra banda, a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, han assistit la Tinenta d'alcaldessa de Drets Socials, Bàrbara Ferrer i el Regidor de Comerç, Transports i Mobilitat, Antonio Atienza. En representació de TUSGSAL han visitat ambdós bancs d’aliments el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra, el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido y el President del Comitè d’Empresa, Juan Carlos Escudero.
S’estrena la primera campanya de publicitat en autobusos que purifica l’aire de l’Estat espanyol
- Els vinils publicitaris estan tractats amb un producte a base de diòxid de titani que purifica l’aire, avalat per la UE.
- Cada m2 d’anunci descontamina l’aire equivalent a plantar un arbre adult.
- Els vinils que purifiquen l’aire formen part de l’innovador projecte Òrbita, el primer protocol sostenible i purificant de publicitat exterior, que han creat les empreses Direxis, Teletransfer, Endutex i l’agència de marketing conscient Greenin.
Una flota de 14 autobusos de la companyia circula ja per l’àrea metropolitana de Barcelona amb vinils publicitaris que purifiquen l’aire per on passen.
Aquests vinils purificadors formen part d’un innovador protocol per a la producció de publicitat exterior, que s’ha presentat aquesta tarda en un acte públic al Port de Badalona.
El grup de mobilitat Direxis, al qual pertany també l’empresa d’impressió Teletransfer, ha desenvolupat aquest protocol sostenible i purificant Òrbita per a la creació i producció de publicitat exterior, que és el primer de l’Estat espanyol. El proveïdor Endutex, que aporta el producte purificant, i l’agència de marketing conscient Greenin, que el comercialitza en exclusiva a les marques, formen part del projecte.
El protocol Òrbita comprèn un circuit conscient de producció de suports publicitaris que inclou 4 fases: el procés d’impressió ecològic, amb tintes a base d’aigua, l’ús de materials lliures de PVC, el sistema de purificació de l’aire Pure Air Print i el procés de reciclatge totalment certificat.
Com funciona?
El vinils publicitaris amb què es cobreixen els autobusos estan tractats amb Pure Air Print, una capa formada per aigua i nanopartícules de diòxid de titani. A través del procés de la fotocatàlisi es desencadena una reacció química que elimina les partícules contaminants de l’aire. Cada autobús està recobert amb 54 m2 de vinil que purifica l’aire, que equivalen a 54 arbres.
El procés de la fotocatàlisi
Els suports que purifiquen l’aire aplicats a publicitat inclouen una tecnologia que els converteix en elements descontaminants gràcies al principi de la fotocatàlisi. És a dir, a partir de la llum solar, es produeix una reacció química que transforma l’oxigen i el vapor d’aigua de l’atmosfera en agents netejadors de partícules contaminants, com ara els gasos d’efecte hivernacle.
Diferents estudis, empreses i institucions avalen la tecnologia fotocatalítica, guanyadora del projecte iScape de la UE, formulat per descontaminar les ciutats d’Europa.
Aquest gran benefici per al planeta està intrínsecament relacionat amb el benestar de les persones. Segons l’Organització Mundial de la Salut, actualment, 9 de cada 10 persones respirem aire contaminat. A més, calculen que cada any moren 7 milions de persones a causa de la contaminació de l’aire i les ciutats en són un dels principals focus.
Acte de presentació
En la presentació han intervingut, per ordre, Carles Fàbregas, director general del grup Direxis, Josep M. Parra, administrador de Teletransfer, Joan Villareal, director d’Endutex, i Sergi López, CEO de Greenin.
Carles Fàbregas, director general del grup Direxis, ha destacat “el compromís ambiental amb la societat de l’empresa de mobilitat i transport de viatgers, que amb Òrbita fa una aposta per la innovació ”
Josep M. Parra, administrador de Teletransfer, ha afirmat que “l’any que l’empresa fa 30 anys en el món de la impressió de gran format vol seguir aportant valor a la societat treballant en un projecte sostenible com és Òrbita”.
També hi han assistit representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i dels ajuntaments locals.
L’Ajuntament de Badalona i TUSGSAL DIREXIS signen el conveni per a la cessió de tres plataformes que s’utilitzaran com a carrosses en la cavalcada de Reis
L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro i el director general de TUSGSAL, Carles Fàbregas han signat aquest matí el conveni de col·laboració amb el qual l’empresa d’autobusos cedirà gratuïtament a l’Ajuntament tres plataformes-remolc perquè puguin ser emprades com a carrosses en la cavalcada de Reis o per altres activitats culturals de la ciutat.
Guijarro ha destacat que la ciutat tindrà ara les carrosses que es mereixen els nens i nenes de Badalona. “S’acompleix gràcies a la col·laboració d’una empresa d’economia social com és TUSGSAL, amb la qual compartim molts projectes i treballem pel bé de la ciutat”, explicava l’alcalde.
La signatura del conveni, que tindrà una vigència de quatre anys, ha tingut lloc a la seu de TUSGSAL. A l’acte també hi ha assistit la regidora de Cultura i Mobilitat, Anna Maria Lara, el president del consell d’administració de TUSGSAL, Federico Llobet i el subdirector general de l’empresa, José María Parra.
Les plataformes-remolc estan dissenyades amb les característiques necessàries per a poder guarnir-les com a carrosses dels Reis d’Orient per a les cavalcades. Es tracta de vehicles carrosses de 10 metres de longitud, 2,5 d’amplada i 1,5 d’alçada. A més, també es podran utilitzar en altres esdeveniments, estan preparades per a aprofitar al màxim la seva superfície per a temes artístics, donat que els grups elèctrics i altres elements mecànics es situen a sota o fora de la plataforma. TUSGSAL també es farà càrrec de la revisió mecànica, el manteniment, la custòdia i l’emmagatzematge de les mateixes.
Per la seva part, la regidora de Cultura i Mobilitat, Anna Maria Lara, ha agraït a TUSGSAL la rapidesa en què s’ha elaborat el conveni i ha explicat que “la cavalcada serà una gran festa de la qual podrem gaudir tots els veïns i veïnes juntament amb moltes altres activitats programades per aquest Nadal”.
El director general de TUSGSAL, Carles Fàbregas, ha celebrat “continuar col·laborant amb l'Ajuntament en un acte de ciutat tan important per als veïns, especialment per als infants, i seguir enfortint la nostra relació amb Badalona”.
Ruben Guijarro i Alex Montornès visiten TUSGSAL DIREXIS
Aquest matí l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro i el primer tinent d'alcaldia i regidor de l'Àmbit d'Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID, Àlex Montornés, han visitat l’empresa TUSGSAL DIREXIS per conèixer en primera persona quina es l’òptima situació de les seves instal·lacions i escoltar els projectes, inquietuds i objectius de futur de l’empresa de transport públic badalonina. Els ha rebut una representació del Consell d’Administració de TUSGSAL, de la Direcció i del Comitè d’Empresa. Durant una estona, han pogut intercanviar informació i opinions sobre la situació actual del transport d’autobusos a tota la zona en la qual opera TUSGSAL. Tots han coincidit en que un futur més ecològic, més net i més sostenible, passa necessàriament per més i millor transport públic de qualitat.
La Màgic BDN Running celebra la seva 10a edició aplegant 2.500 participants a Badalona als circuits de 5 i 10 quilòmetres
La cursa, una de les més nombroses de l’Àrea Metropolitana, ha comptat una edició més amb la col·laboració de TUSGSAL DIREXIS
Diumenge 14 de novembre s’ha celebrat la desena edició de la Màgic BDN Running que ha aplegat més de 2.500 corredors i corredores. Una autèntica festa de l’atletisme popular que, després de l’edició virtual de 2020, ha recuperat la normalitat de l’esdeveniment celebrant-ne el 10è aniversari amb emocions renovades i, com sempre, al llarg de la seva història, fent una important donació a la Fundació Josep Carreras contra la leucèmia. L’empresa TUSGSAL DIREXIS ha col·laborat amb aquest esdeveniment esportiu i solidari, cita obligada del calendari atlètic de la ciutat de Badalona.
La plaça del President Josep Tarradellas s’ha omplert de festa i animació durant tot el matí: l’exposició dels 10 anys de la Màgic BDN Running o bé activitats com escalfaments o una masterclass zumba han estat algunes de les activitats que hi han tingut lloc. La prova s’ha desenvolupat en un ambient festiu, de retrobament, i amb un bon clima que ha permès que els corredors i corredores hagin pogut gaudir d’un circuit animat amb diferents concerts, batukades, DJs i animadors.
El President del Consell d’Administració de TUSGSAL, Federico Llobet i el Subdirector General de l’empresa, José María Parra, han participat al lliurament dels trofeus de la cursa. La primera edició post-pandèmia ha estat un èxit de participació i ha permès recuperar l’emoció del Running a la ciutat de Badalona.