Noticies

Acord unànime en l’aprovació de tots els punts previstos a l’ordre del dia

El passat 17 de juliol la sala d’actes del Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN) va acollir la Junta General d’Accionistes de l’empresa operadora de la xarxa d’autobusos urbans del Barcelonès Nord, TUSGSAL. La situació excepcional que vivim com a conseqüència dels riscos per a la salut derivats de la propagació de la COVID 19, han provocat canvis en l’organització habitual de la junta amb la intenció d’evitar situacions de risc i facilitar la consecució de les màximes mesures de prevenció. Així, s’ha facilitat que tots aquells socis treballadors i treballadores de TUSGSAL que han volgut assistir presencialment hagin pogut fer-ho, tot complint amb rigor els protocols establerts.

La Junta General d’Accionistes és un dels esdeveniments anuals més importants de l’empresa en el qual s’explica i ret compte de la gestió i evolució de la companyia durant l’exercici de l’any anterior i es presenten els projectes, iniciatives i plans per al futur. Tot seguint l’ordre del dia, el Consell d’Administració (amb el seu President Federico Llobet al capdavant) va exposar la situació dels comptes, l’informe de gestió  i els resultats corresponents a l’exercici tancat a 31 de desembre de 2019, que van tenir un balanç ben positiu. El Director General de TUSGSAL, Carles Fàbregas acompanyava al consell en la taula d’intervencions. Llobet i Fàbregas van coincidir en les seves explicacions en afirmar i confirmar que s’ha continuat desenvolupant el model d’empresa i de negoci amb l’objectiu comú de recolzar, impulsar i promoure totes aquelles mesures que facin de TUSGSAL una empresa més moderna, eficient, competitiva i amb valors propis. Les xifres de negoci de TUSGSAL (en qualitat d’empresa individual) en el període 2019 han augmentat el 7,57% respecte l’any anterior i s’han complert els objectius fixats al Pla Estratègic i les polítiques pròpies d’empresa. Aquest serà el darrer any d’aplicació del pla, amb el qual s’ha assolit gran part de tot el proposat, TUSGSAL ha crescut i s’ha diversificat com a grup empresarial amb la marca DIREXIS.
 

Clicar per ampliar
 

Clicar per ampliar

 

En general, la freqüència de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.
Les línies N1 i N2 mantenen el 100 % de l'oferta habitual, cada 20 minuts, i les línies N10, N26 i N28 no tindran servei.


Davant l'evolució de la COVID-19 i atesos els advertiments i les pautes i recomanacions que estan fent les autoritats per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona, l'AMB, com a titular dels serveis de transport públic metropolità de Barcelona, redueix al 50 %, de mitjana, el servei de Nitbus a partir de la nit del dilluns 20 de juliol de 2020.

Concretament, hi ha 2 línies de Nitbus del Barcelonès Nord que es mantindran al 100 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 20 minuts (N1 i N2); les línies N10, N26 i N28 es quedaran sense servei, i la resta de línies prestaran només el 50 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 40 minuts.

"L'objectiu d'aquesta mesura és contribuir a la reducció de la mobilitat nocturna, que és necessària per complir els requeriments de Salut i per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona", ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "S'han de limitar els desplaçament relacionat amb l'oci i hem de mantenir uns mínims d'oferta per a la mobilitat laboral imprescindible", ha afegit.

El servei de Nitbus compta actualment amb 21 línies diferents i arriba a 18 municipis metropolitans. A partir de la nit de dilluns 20 de juliol, la freqüència mitjana de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.

La mesura ha estat adoptada per l'AMB, que està en coordinació amb l'ATM i els diferents operadors del transport públic de la metròpolis de Barcelona.
 

La informació completa de les xarxes de transport públic de l'AMB es pot consultar al compte de twitter @AMBmobilitat.
 

  • AENOR ha auditat les condicions de seguretat i salut en què es desenvolupa l'activitat de transport tant per a empleats com per a usuaris i proveïdors en les instal·lacions i en la flota de vehicles

10 de juliol de 2020. AENOR ha certificat a TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, SAL), les seves instal·lacions i vehicles pels seus protocols enfront la COVID-19, garantint així que el servei de transport de viatgers que ofereix la companyia és de total confiança.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, recolza que aquestes iniciatives compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, tot i que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

TUSGSAL ha posat en marxa un complet pla de mesures preventives de seguretat i salut per a empleats i clients. Entre elles destaquen la instal·lació de mampares a l'espai del conductor en tots els vehicles, la desinfecció diària de tota la flota i instal·lacions, la delimitació dels espais comuns, l'establiment de les mesures de seguretat sanitària o l'exigència als proveïdors de l'acompliment de les mesures de protecció i seguretat.

Carles Fàbregas, Director General de TUSGSAL, afirma que "com a empresa d'economia social, la nostra prioritat absoluta són les persones, tant treballadores com usuàries del servei de transport i hem de vetllar, més que mai, per la seva seguretat i salut. Aquest certificat d'AENOR confirma que les mesures que hem posat en marxa davant la COVID-19 fan del nostre servei i del transport públic una mode de mobilitat segur".

"Esperem que aquesta certificació impulsi la confiança de tota la societat i retorni l'activitat a les ciutats que servim; un aspecte clau per a la recuperació econòmica i social dels efectes de la crisi del coronavirus ", ha afegit.

Per la seva banda, Rafael García Meiro, CEO d'AENOR, ha afirmat "TUSGSAL demostra que el seu compromís de servei a la societat està en el primer lloc de les seves consideracions, coherentment amb la seva posició. Els seus protocols solvents i ara certificats, impulsen amb potència la confiança necessària perquè el transport de passatgers per carretera recuperi amb rapidesa la seva important aportació a la societat i l'economia".

L'avaluació que ha realitzat AENOR valora aspectes com la gestió de riscos; la gestió de la salut en el treball; la formació, informació i comunicacions desenvolupades; protocols establerts per a diversos escenaris, les mesures organitzatives (torns, traçabilitat de contactes, control d'aforament, distàncies, pantalles separadores), de protecció (ús d'EPIS), així com les bones pràctiques de neteja, higiene i desinfecció, entre d'altres.



Clicar imagen para ampliar



Clicar imagen para ampliar

Notícia inclosa a la secció denominada Assimptomàtics, supertransmissors i risc de contagi.

TUSGSAL és exemple d'empresa que ha realitzat testos serològics a la plantilla.
 

Badalona, 22 de maig de 2020

 

Ahir el banc de Santa Coloma de Gramenet va rebre també 10 tones de productes recollits en el marc de la campanya interna La Solidaritat es Contagia

L’empresa TUSGSAL ha continuat avui amb el repartiment de les 22 tones d’aliments recollits per la Comissió Social gràcies a l’aportació solidària dels treballadors i treballadores de la companyia. El destí en aquesta ocasió és el banc d’aliments de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar de Badalona, amb el qual es col·labora anualment en altres campanyes de recollida per ajudar a les famílies més necessitades. S’han lliurat 12.000 quilos de productes alimentaris de primera necessitat. En aquest context d’emergència, la generositat per pal·liar la falta de recursos de les persones vulnerables i l’ajuda social són objectius dels que en formen part de la plantilla de TUSGSAL.

 

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol agraeix a TUSGSAL la seva ajuda

El material estava preparat de bon matí a les cotxeres de l’empresa. Fins allà mateix s’ha personat l’Alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol per supervisar el procés de lliurament dels aliments i agrair en primera persona la donació als representants de la plantilla de TUSGSAL. L’acompanyava el regidor delegat de Serveis Socials i Participació de l'Ajuntament de Badalona, Miguel Jurado i la regidora de Projecció de Ciutat, Comunicació i Turisme, Rosa del Amo. Els han rebut, en representació de TUSGSAL, el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido. També han estat presents, per descomptat, membres de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar encapçalats pel seu president, Carmelo Rubio.

 

 

Badalona, 21 de maig de 2020

 

La Comissió Social de l’empresa, amb el suport del Comitè de Treballadors, el Consell d’Administració i la Direcció, decideix fer una recollida extraordinària de productes per col·laborar amb les persones més vulnerables durant la crisi del coronavirus

En el seu ferm compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits i reforçant el model d'empresa responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel Covid-19, TUSGSAL ha lliurat aquest dijous 10.000 quilos de menjar al Banc d’Aliments de  Santa Coloma de Gramenet. La campanya denominada La Solidaritat es Contagia es va engegar amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper i ha recaptat un total de 22 tones d’aliments.

Recordem que al Nadal, TUSGSAL realitza cada any una campanya interna impulsada pel Comitè d’Empresa per aconseguir la recaptació de productes alimentaris bàsics de primera necessitat i col·laborar amb els col·lectius més desfavorits. No obstant, amb la situació d’estat d’alarma que patim amb motiu de la pandèmia del coronavirus, la Comissió Social va considerar adient posar en marxa una iniciativa solidària extraordinària amb la finalitat d’ajudar a aquelles persones que ho estan passant malament durant aquesta crisi. Diversos bancs d’aliments (Badalona i Santa Coloma) van manifestar que les existències de les quals disposaven eren escasses i insuficients i l’empresa no va dubtar en posar-se a treballar per ajudar-los amb l’aportació de menjar. Avui s’ha produït un primer lliurament al banc de Santa Coloma i, demà mateix, es farà al banc de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar de Badalona.

22 tones d’aliments pels que més ho necessiten

La campanya de recaptació dels treballadors i treballadores de TUSGSAL es va iniciar el proppassat 29 d’abril i va finalitzar el 10 de maig. En aquesta ocasió el personal també ha pogut col·laborar fent una aportació econòmica perquè, després, la Comissió Social pogués invertir la recaptació en la compra dels productes més adients. En aquest context d’emergència, la resposta de la plantilla de TUSGSAL, ha estat, com sempre, tot un èxit.

A Santa Coloma, l'acte solidari ha comptat amb la presència de l’Alcaldessa de la ciutat, Núria Parlón, el Primer Tinent d’Alcalde, Esteve Serrano, la Regidora de Drets Socials i Ciutat Educadora, Bàrbara Ferrer i el Regidor de Transports i Mobilitat. En representació de TUSGSAL han assistit al lliurament, el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido. Ara, més que mai, ajudar és important. Un petit esforç individual es converteix en una gran aportació col·lectiva. TUSGSAL ho demostra un cop més. La Solidaritat es contagia.
 




 

Badalona, 22 d’abril de 2020

 

L’empresa, amb el recolzament dels representants dels treballadors, lidera aquesta iniciativa que serà executada pel servei propi de prevenció

Davant la situació d’emergència social i sanitària ocasionada amb motiu de la propagació del COVID 19 i, continuant amb les mesures preventives derivades de la pandèmia, l’empresa TUSGSAL ha decidit posar en marxa un programa de prospecció de prevalença puntual de COVID 19 a tots els seus treballadors i treballadores mitjançant un estudi serològic. Aquest  estudi permetrà conèixer i determinar si una persona ha estat en contacte recent o passat amb el virus. D’aquesta manera es podran prendre decisions en funció dels resultats obtinguts. L’organització considera que és una manera essencial de garantir i contribuir a una problemàtica de salut pública, ja que conèixer la situació en la qual es troben especialment els conductors de la flota operada per TUSGSAL condiciona al màxim els possibles efectes sobre terceres persones (en aquest cas usuaris i ciutadania en general) en cas de poder ser transmissors de la malaltia.

L’empresa estima que la prova és d’obligada execució a tota la plantilla. Aquesta pot permetre, en cas de repetir-se d’aquí uns mesos, proporcionar dades sobre la prevalença de període de COVID 19, facilitant informació sobre la incidència de la malaltia. Així mateix podria concedir, en una fase d’anàlisi més detallada, conèixer l'impacte de la malaltia en funció de diferents zones urbanes. El coneixement dels casos de prevalença i incidència fa possible l’estudi sobre l’afectació general que té la malaltia.

Aliances i assessoria per a l'estudi

El Servei Mèdic propi de TUSGSAL, dirigit pel Dr. Carles Salas, ha dut a terme contactes amb l’Hospital Germans Trias i Pujol i el seu servei de malalties infeccioses liderat pel Dr. Bonaventura Clotet, servei de primer nivell a Catalunya, Espanya i Europa. També ha contactat directament amb el Dr. Roger Paredes, cap d’aquest servei i amb el Dr. Oriol Mitjà, una de les figures mèdiques i científiques europees més notables en la lluita contra el coronavirus.

Els Drs. Paredes i Mitjà valoren molt positivament aquesta acció de TUSGSAL, faciliten assessorament i indiquen a l’empresa que podrien incloure els resultats de l’estudi com agregats als que ells estan portant a terme.

19 desembre 2019

La campanya interna impulsada cada any pel Comitè d’Empresa de TUSGSAL per aconseguir la recaptació de productes alimentaris bàsics de primera necessitat ha estat un  èxit un cop més. En aquesta ocasió, les portes de les cotxeres han estat obertes per rebre menjar dels treballadors i treballadores des del 9 de desembre al 18 inclosos. Així, de nou, la solidaritat col·lectiva del personal que forma part de TUSGSAL ha permès que avui, 19 de desembre, s’hagin lliurat 4500 quilos d’aliments envasats al Banc d’Aliments de l'Associació Social d'Amics del Gorg-Mar de Badalona. La finalitat és oferir una mica d’ajuda als més necessitats col·laborant en abastir els magatzems del banc i mostrar el compromís de l’organització amb la ciutadania en qualitat d’empresa socialment responsable. Aquesta iniciativa solidària ajuda a famílies vulnerables de l’entorn més proper. La població ha de sensibilitzar-se sobre la important bossa de pobresa que existeix i intentar ajudar si és possible. Des de TUSGSAL es considera que les accions més petites valen més que les intencions més grans i donar un cop de mà es senzill.

L'acte ha comptat amb la presència de la Primera Tinent d'Alcalde, Aïda Llauradó, de la Regidora de Participació Ciutadana, Andrea Zapata, del Subdirector General de TUSGSAL, José María Parra, del President i Secretari del Comitè d’Empresa, Juan Carlos Escudero i Juan Guerrero, del President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido i, per descomptat, de membres de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar.
 


Clica la imatge per ampliar

 


Clica la imatge per ampliar