Noticies
Des de l’1 d’agost es posaran en funcionament un conjunt de millores importants a la xarxa diürna del Bus Metropolità.
Les principals novetats son: noves línies, més freqüència, horaris més amplis i recorreguts adaptats als nous vehicles amb més capacitat.
A continuació us detallem quines són les línies on s’aplicaran aquestes millores:
DIÜRN
- M1: més capacitat, més servei i ajust del recorregut a Fondo
- B15: servei els dies festius i cobertura al cementiri (+ informació)
- M19: més cobertura horària (+ informació)
- B20: millora la freqüència els dies feiners (+ informació)
- B29: més cobertura horària (+ informació)
- B82: circularà els dies festius (+ informació)
Ahir, 22 de maig, DIREXIS TUSGSAL va tenir l’honor de rebre a les seves instal·lacions de Badalona una comitiva uzbeka en una visita de cortesia i intercanvi professional. Aquesta delegació incloïa membres del Ministeri de Transports d'Uzbekistan i de l’empresa pública de transports de Tashkent.
L'objectiu principal d'aquesta trobada va ser compartir coneixements i experiències en la gestió del transport públic urbà. Els representants d’Uzbekistan es van mostrar interessats en diversos aspectes del funcionament de DIREXIS TUSGSAL, com les principals funcions de l'empresa, l'estructura organitzativa, el model de gestió d’economia social i les característiques de la seva la flota de vehicles. Especialment, van manifestar un gran entusiasme i curiositat pels termes i condicions del contracte de prestació de serveis de transport públic.
Durant la visita, que va durar unes dues hores, la delegació va participar en una presentació detallada sobre els projectes actuals i futurs de DIREXIS TUSGSAL i va fer un recorregut per les instal·lacions de la companyia.
La jornada s’emmarca en el projecte TAILEV, recolzat per les Nacions Unides i el Fons per al Medi Ambient Mundial (GEF), que busca implementar vehicles nets a Uzbekistan, contribuint així a la millora de la qualitat de l’aire i la sostenibilitat ambiental del país.
DIREXIS TUSGSAL ha estat finalista del Premi Impacta, un guardó atorgat per la Fundació Factor Humà que reconeix el compromís de les empreses associades amb la transformació cultural mitjançant iniciatives impulsades per l'àrea de Gestió de Persones de les organitzacions.
Concretament, la Fundació ha valorat el Pla de Cultura Corporativa de DIREXIS, que té per objectiu enfortir la identitat, cohesió, compromís i confiança de totes les persones treballadores per a la consecució de la transformació cultural (Vídeo de l’empresa premiada). Per això hem estat el segon classificat de l'edició d'enguany.
Sota el lema “El compromís és cosa de dos”, la gala de lliurament de les distincions, en la que han participat 300 directius i directives d’empreses catalanes i multinacionals, ha posat de manifest que cal continuar apostant pel compromís laboral com una eina per incrementar la lleialtat i la implicació, així com reduir la rotació i l’absentisme, alhora que les empreses també s’han de preguntar com són lleials als seus treballadors i treballadores.
Carles Fàbregas, director general de DIREXIS TUSGSAL, acompanyat per l'equip que lidera el projecte, ha estat la persona encarregada de recollir el premi, agraint al jurat el reconeixement.
Des de l’1 de maig es posa en funcionament el sistema de baixada a la demanda al Nitbus a les línies N2 i N11 de St. Adrià de Besòs. Un servei adreçat preferentment a dones i menors d’edat que ofereix la possibilitat de baixar del bus fora de parada del recorregut habitual.
La iniciativa pretén augmentar la percepció de seguretat i disminuir el recorregut entre la baixada de l’autobús i l’arribada a casa en horari nocturn.
COM FUNCIONA LA BAIXADA A DEMANDA:
- Aviseu al personal de conducció de la vostra necessitat i del lloc on heu de baixar.
- El conductor o conductora aturarà el bus en el lloc més proper i segur. Sempre serà en tram urbà, adossat a la vorera o sobre un pas de vianants.
- Realitzeu la baixada per la porta davantera del bus, al costat del conductor/a.
Actualment, la baixada a demanda ja funciona en trams de la línia N6, però ara entrarà en vigor també a les següents línies i trams:
- N2 i N11: entre el Pont dels Passadors i el límit de St. Adrià amb Barcelona.
- N6: entre el carrer Torrassa (pont del riu Besòs) i el límit amb Barcelona (barris de la Catalana i la Mina).
Com cada any, la nit del 10 de maig se celebra a la Rambla de Badalona la Cremada del Dimoni, l’acte central de la Festa Major i punt d’afluència de milers d’assistents.
La Cremada començarà a les 22.00h i acabarà entre les 22.30h i 23.00h. Per tal de facilitar la tornada a casa dels assistents en bus, de forma còmoda i segura, s’establiran uns serveis especials.
S’ampliarà l’horari de les línies que ofereixen una millor cobertura de la ciutat (M1, B2, B3, B4, M6, B25, M28 i B29), especialment en aquelles zones que no queden cobertes pel metro (que funciona fins les 02.00h) i pel propi servei nocturn (línies N2, N9 i N11). Així s’evitarà que els últims serveis de les línies passin abans de la finalització de l’acte, i permetrà una millor evacuació del Centre de Badalona.
Podeu veure el detall a continuació.
Avui 19 de març s’ha celebrat la 7a edició de la Mobilona, la diada d’educació viària de la ciutat de Badalona adreçada a l'alumnat de 3r nivell de primària de diversos centres escolars. TUSGSAL DIREXIS ha participat un any més en aquesta activitat educativa que es fa a les instal·lacions de la zona esportiva Can Cabanyes, en la qual han participat prop de 200 nens i nenes de les següents escoles: Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández i dels instituts escola Rafael Alberti i Turó d'en Caritg. DIREXIS TUSGSAL ha volgut transmetre als assistents la importància de viatjar de forma cívica, sostenible i segura amb un divertit i lúdic joc de memory.
La Mobilona va néixer amb l'objectiu d'afavorir l'adquisició de competències i el coneixement entre els infants dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. També per donar a conèixer les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d'una forma segura i tranquil·la.
Aquesta activitat és una trobada en la qual, en primer lloc, es llegeix un lema pensat i escollit pels nens i nenes que parla de la importància de l'educació i la seguretat viària. A continuació es fa una Gimcana amb proves organitzades per diferents entitats i, finalment, es canta i balla la cançó Camí amic, de Paula y Javier D'Angelo i En patinet, que s’estrena en aquesta edició.
Durant la Mobilona 2024 els nens i nenes han gaudit de diferents tallers i jocs promoguts per les entitats, com DIREXIS TUSGSAL, que forma part de la Comissió del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona (CPSEVB). És en el marc d’aquesta comissió on es va acordar crear aquesta activitat. En la seva organització anual participen mestres dels diferents centres educatius, l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana, el Servei d'Educació de l'Ajuntament de Badalona i altres entitats ciutadanes.
- FGC, DIREXIS TUSGSAL, Dbus, Emtusa, Alsa, TRAM, Sagalés i Vectalia signen un conveni per afavorir el desplaçament geogràfic de les víctimes mitjançant un contracte laboral amb una de les altres empreses
- Es constituirà un grup de treball o comissió que valorarà les característiques específiques de cada petició
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), DIREXIS TUSGSAL, Dbus, EMTUSA, Alsa, TRAM, Sagalés i Vectaliahan signat un conveni de col·laboració per facilitar la mobilitat interempresarial de treballadores víctimes de violència de gènere que formin part d’alguna d’aquestes vuit organitzacions dedicades al transport públic.
L’objectiu del conveni és oferir una alternativa laboral a les treballadores víctimes de violència de gènere, ajudant-les a allunyar-se del seu agressor mitjançant l’accés, de manera segura, a altres mesures de protecció social. D’aquesta manera, si alguna de les empreses signants ha d’atendre un cas d’una treballadora de la seva plantilla que tingui la consideració de víctima de violència de gènere podrà contactar amb la resta de les empreses que s’acullen al conveni i rebre propostes de posicions laborals en alguna d’elles.
La possibilitat d’oferir una alternativa laboral, tal com recull aquest conveni, es basa en el mandat i l’especial protecció que atorga la Llei Orgànica 1/2004 de mesures de protecció integral contra la violència de gènere pel que fa a les dones treballadores que es trobin en aquestes circumstàncies. La Llei Orgànica preveu expressament el dret de la treballadora víctima de violència de gènere a la mobilitat geogràfica així com el dret a l’atur si es veu en la necessitat d’extingir la relació laboral. L’any 2018, la Conferencia Sectorial de Administración Pública ja va assolir un acord en matèria de protecció de les treballadores públiques donant lloc a mobilitat i mesures especials entre les diferents administracions de l’estat.
Les vuit companyies, que operen a l’estat espanyol, es comprometen a proposar una posició laboral de característiques el més similars possible a les de la posició que la treballadora exercia a l’empresa d’origen i a procedir a la seva incorporació efectiva. La treballadora comptarà amb una reserva del lloc de treball a l’empresa d’origen.
El conveni inclou la constitució d’un grup de treball o d’una comissió formada per una persona representant de cadascuna de les empreses operadores que valorarà, quan es produeixi una petició, el perfil professional de la treballadora i les posicions laborals que se li puguin oferir.
Aquest acord de col·laboració se signa fruit de la iniciativa plantejada i promoguda per representants de les empreses signants en el marc de la Comissió de Mobilitat i Gènere de l’ATUC (Asociación de Transportes Públicos Urbanos y Metropolitanos).
L’acte de signatura, que ha tingut lloc a les oficines d’FGC a Sarrià, ha comptat amb la participació del president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, del director de l’Àmbit de Gestió Administrativa i de les Persones de DIREXIS TUSGSAL, Francisco Rodríguez Cazorla, del director gerent de Dbus, Igor González Aranburu, del director-gerent d’EMTUSA, Juan José Piniella Aranda, de la directora de Millora de Serveis d’Alsa, Paula Bouzada Outeda, del director gerent de TRAM Operadora, Xavier León Benítez, del conseller delegat de Sagalés, Ramón Sagalés Orteu, i del director d’Organització i Persones de Vectalia, Marc Mascareñas Sarda.
En la seva presentació de benvinguda, el president de Ferrocarrils ha posat en valor “l’esforç i la voluntat de la companyia per promoure aquesta iniciativa i aconseguir la complicitat de la resta d’operadors per contribuir a l’atenció a les víctimes de violència de gènere que treballen al sector del transport públic i garantir-ne la protecció”. En aquest sentit, ha destacat que “volem posar totes les eines al nostre abast per fer front a una realitat que ens interpel·la a tota la societat i per oferir una sortida a aquestes dones perquè puguin continuar amb la seva vida laboral”.
A l’acte també hi han assistit el secretari general de l’ATUC, Jesús Herrero, la presidenta de la Comissió de Mobilitat i Gènere de l’ATUC, María José Ajuriaguerra Uribe, i representants de les empreses signants que formen part de la comissió.
Aquests adhesius, col·locats a la carrosseria dels autobusos híbrids i elèctrics de DIREXIS TUSGSAL, s'han ideat en estreta col·laboració amb els bombers i garanteixen més seguretat durant les intervencions d’excarceració
DIREXIS TUSGSAL està implantant un sistema d'identificació individualitzat per a cada model d’autobús híbrid i elèctric de la flota, mitjançant la col·locació d'adhesius amb codis QR a les quatre cares del vehicle.
Amb una simple captura amb un telèfon intel·ligent, els bombers accediran directament a la fitxa de seguretat i rescat del model en qüestió. Podran així identificar la ubicació dels elements de seguretat específics (bateries, etc.) i sabran exactament com intervenir de manera més ràpida, eficaç i segura, minimitzant els riscos.
Un dels principals inconvenients que es troben els cossos d'emergència quan han d’actuar és el desconeixement tècnic del vehicle on han d'intervenir. Hi ha moltes diferències entre models d’autobús, com ara la quantitat d'energia embarcada, tensió elèctrica, ubicació dels components amb risc elèctric, composició i capacitat d’emmagatzematge de bateries, entre d'altres. En aquest sentit, és cabdal facilitar l'accés a aquesta informació tan important.
DIREXIS TUSGSAL és pionera a Catalunya en la implantació d'aquests QR en la seva flota d’autobusos. El nostre objectiu és fer-ho extensiu a tots els vehicles híbrids i elèctrics del grup DIREXIS.