L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona han posat en marxa avui l'N10, el nou servei de Nitbus que connecta els barris de Vallvidrera i les Planes amb el barri de Sarrià de Barcelona, on es pot enllaçar amb altres línies de la xarxa de transport urbà nocturn de Barcelona. El servei opera les nits de dijous, divendres, dissabte i vigílies de festiu durant les hores en què no hi ha servei ferroviari de la línia Vallès dels FGC ni del funicular de Vallvidrera.
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, i Jaume Llansó, de la Regidoria del districte Sarrià - Sant Gervasi, han inaugurat aquest migdia, a la plaça de Sarrià, la nova línia, mitjançant la qual les dues institucions garanteixen la mobilitat dels residents d’aquests barris durant la nit.
“El nou servei expandeix la xarxa del Nitbus que, amb aquesta nova incorporació, ja té 18 línies i arriba a 18 municipis metropolitans”, ha recordat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB. “L’N10 afavorirà l’ús del transport públic per als veïns de la zona i evitarà l’ús del vehicle privat”, ha afegit Poveda, recordant l'objectiu de l’AMB de lluitar contra la contaminació atmosfèrica, provocada en gran pel trànsit rodat.
Vidal ha volgut recordar que aquest servei era una reivindicació veïnal d’aquells barris que queden més aïllats. La regidora de Mobilitat ha assegurat que “aquest Govern municipal està fent un pas endavant en l’ampliació dels serveis de transport, ja sigui amb aquest nou Nitbus o amb la recuperació del servei de busos de barri en diumenges i festius que tornen a entrar en funcionament aquest cap de setmana”. Segons Vidal, això respon “ a una voluntat molt explícita d’aquest Govern no només de revertir les retallades en transport públic que es van fer durant l’anterior mandat, sinó també d’ampliar el serveis de transport”. “El transport públic és una qüestió cabdal”, ha assegurat “no podem fer un canvi modal cap a modes més sostenibles si no fem una provisió d’un bon servei”.
Funcionament de l'N10
Concretament, el servei es presta entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià (Via Augusta/ Pg. de la Bonanova), on connecta amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona. L’interval de pas és d’1 hora i els horaris de la línia estan coordinats amb la resta de línies del Nitbus, de manera que s'assegura una oferta de transport públic en aquests dos barris durant tota la nit.
Segons el conveni signat, l’AMB es fa càrrec de posar en marxa el servei, gestionar-lo i garantir-ne un bon nivell de qualitat, en funció de les competències que té, per llei, en matèria de mobilitat, i l’Ajuntament de Barcelona el finança i hi participa, tant en la definició com en el seguiment. El cost màxim de funcionament de la línia, que s’ha determinat en funció dels dies de servei estimats, els quilòmetres i les hores de servei, està valorat en 45.000 € anuals.
Respecte a les tarifes, els títols de viatge vàlids són el bitllet senzill, els títols integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i els títols socials acceptats en els serveis de transport col·lectiu de titularitat de l’AMB, així com els que en el futur determinin l’AMB o l’ATM.