En general, la freqüència de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.
Les línies N1 i N2 mantenen el 100 % de l'oferta habitual, cada 20 minuts, i les línies N10, N26 i N28 no tindran servei.


Davant l'evolució de la COVID-19 i atesos els advertiments i les pautes i recomanacions que estan fent les autoritats per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona, l'AMB, com a titular dels serveis de transport públic metropolità de Barcelona, redueix al 50 %, de mitjana, el servei de Nitbus a partir de la nit del dilluns 20 de juliol de 2020.

Concretament, hi ha 2 línies de Nitbus del Barcelonès Nord que es mantindran al 100 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 20 minuts (N1 i N2); les línies N10, N26 i N28 es quedaran sense servei, i la resta de línies prestaran només el 50 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 40 minuts.

"L'objectiu d'aquesta mesura és contribuir a la reducció de la mobilitat nocturna, que és necessària per complir els requeriments de Salut i per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona", ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "S'han de limitar els desplaçament relacionat amb l'oci i hem de mantenir uns mínims d'oferta per a la mobilitat laboral imprescindible", ha afegit.

El servei de Nitbus compta actualment amb 21 línies diferents i arriba a 18 municipis metropolitans. A partir de la nit de dilluns 20 de juliol, la freqüència mitjana de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.

La mesura ha estat adoptada per l'AMB, que està en coordinació amb l'ATM i els diferents operadors del transport públic de la metròpolis de Barcelona.
 

La informació completa de les xarxes de transport públic de l'AMB es pot consultar al compte de twitter @AMBmobilitat.
 

  • AENOR ha auditat les condicions de seguretat i salut en què es desenvolupa l'activitat de transport tant per a empleats com per a usuaris i proveïdors en les instal·lacions i en la flota de vehicles

10 de juliol de 2020. AENOR ha certificat a TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, SAL), les seves instal·lacions i vehicles pels seus protocols enfront la COVID-19, garantint així que el servei de transport de viatgers que ofereix la companyia és de total confiança.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, recolza que aquestes iniciatives compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, tot i que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

TUSGSAL ha posat en marxa un complet pla de mesures preventives de seguretat i salut per a empleats i clients. Entre elles destaquen la instal·lació de mampares a l'espai del conductor en tots els vehicles, la desinfecció diària de tota la flota i instal·lacions, la delimitació dels espais comuns, l'establiment de les mesures de seguretat sanitària o l'exigència als proveïdors de l'acompliment de les mesures de protecció i seguretat.

Carles Fàbregas, Director General de TUSGSAL, afirma que "com a empresa d'economia social, la nostra prioritat absoluta són les persones, tant treballadores com usuàries del servei de transport i hem de vetllar, més que mai, per la seva seguretat i salut. Aquest certificat d'AENOR confirma que les mesures que hem posat en marxa davant la COVID-19 fan del nostre servei i del transport públic una mode de mobilitat segur".

"Esperem que aquesta certificació impulsi la confiança de tota la societat i retorni l'activitat a les ciutats que servim; un aspecte clau per a la recuperació econòmica i social dels efectes de la crisi del coronavirus ", ha afegit.

Per la seva banda, Rafael García Meiro, CEO d'AENOR, ha afirmat "TUSGSAL demostra que el seu compromís de servei a la societat està en el primer lloc de les seves consideracions, coherentment amb la seva posició. Els seus protocols solvents i ara certificats, impulsen amb potència la confiança necessària perquè el transport de passatgers per carretera recuperi amb rapidesa la seva important aportació a la societat i l'economia".

L'avaluació que ha realitzat AENOR valora aspectes com la gestió de riscos; la gestió de la salut en el treball; la formació, informació i comunicacions desenvolupades; protocols establerts per a diversos escenaris, les mesures organitzatives (torns, traçabilitat de contactes, control d'aforament, distàncies, pantalles separadores), de protecció (ús d'EPIS), així com les bones pràctiques de neteja, higiene i desinfecció, entre d'altres.



Clicar imagen para ampliar



Clicar imagen para ampliar

Notícia inclosa a la secció denominada Assimptomàtics, supertransmissors i risc de contagi.

TUSGSAL és exemple d'empresa que ha realitzat testos serològics a la plantilla.
 

Badalona, 22 de maig de 2020

 

Ahir el banc de Santa Coloma de Gramenet va rebre també 10 tones de productes recollits en el marc de la campanya interna La Solidaritat es Contagia

L’empresa TUSGSAL ha continuat avui amb el repartiment de les 22 tones d’aliments recollits per la Comissió Social gràcies a l’aportació solidària dels treballadors i treballadores de la companyia. El destí en aquesta ocasió és el banc d’aliments de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar de Badalona, amb el qual es col·labora anualment en altres campanyes de recollida per ajudar a les famílies més necessitades. S’han lliurat 12.000 quilos de productes alimentaris de primera necessitat. En aquest context d’emergència, la generositat per pal·liar la falta de recursos de les persones vulnerables i l’ajuda social són objectius dels que en formen part de la plantilla de TUSGSAL.

 

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol agraeix a TUSGSAL la seva ajuda

El material estava preparat de bon matí a les cotxeres de l’empresa. Fins allà mateix s’ha personat l’Alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol per supervisar el procés de lliurament dels aliments i agrair en primera persona la donació als representants de la plantilla de TUSGSAL. L’acompanyava el regidor delegat de Serveis Socials i Participació de l'Ajuntament de Badalona, Miguel Jurado i la regidora de Projecció de Ciutat, Comunicació i Turisme, Rosa del Amo. Els han rebut, en representació de TUSGSAL, el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido. També han estat presents, per descomptat, membres de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar encapçalats pel seu president, Carmelo Rubio.

 

 

Badalona, 21 de maig de 2020

 

La Comissió Social de l’empresa, amb el suport del Comitè de Treballadors, el Consell d’Administració i la Direcció, decideix fer una recollida extraordinària de productes per col·laborar amb les persones més vulnerables durant la crisi del coronavirus

En el seu ferm compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits i reforçant el model d'empresa responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel Covid-19, TUSGSAL ha lliurat aquest dijous 10.000 quilos de menjar al Banc d’Aliments de  Santa Coloma de Gramenet. La campanya denominada La Solidaritat es Contagia es va engegar amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper i ha recaptat un total de 22 tones d’aliments.

Recordem que al Nadal, TUSGSAL realitza cada any una campanya interna impulsada pel Comitè d’Empresa per aconseguir la recaptació de productes alimentaris bàsics de primera necessitat i col·laborar amb els col·lectius més desfavorits. No obstant, amb la situació d’estat d’alarma que patim amb motiu de la pandèmia del coronavirus, la Comissió Social va considerar adient posar en marxa una iniciativa solidària extraordinària amb la finalitat d’ajudar a aquelles persones que ho estan passant malament durant aquesta crisi. Diversos bancs d’aliments (Badalona i Santa Coloma) van manifestar que les existències de les quals disposaven eren escasses i insuficients i l’empresa no va dubtar en posar-se a treballar per ajudar-los amb l’aportació de menjar. Avui s’ha produït un primer lliurament al banc de Santa Coloma i, demà mateix, es farà al banc de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar de Badalona.

22 tones d’aliments pels que més ho necessiten

La campanya de recaptació dels treballadors i treballadores de TUSGSAL es va iniciar el proppassat 29 d’abril i va finalitzar el 10 de maig. En aquesta ocasió el personal també ha pogut col·laborar fent una aportació econòmica perquè, després, la Comissió Social pogués invertir la recaptació en la compra dels productes més adients. En aquest context d’emergència, la resposta de la plantilla de TUSGSAL, ha estat, com sempre, tot un èxit.

A Santa Coloma, l'acte solidari ha comptat amb la presència de l’Alcaldessa de la ciutat, Núria Parlón, el Primer Tinent d’Alcalde, Esteve Serrano, la Regidora de Drets Socials i Ciutat Educadora, Bàrbara Ferrer i el Regidor de Transports i Mobilitat. En representació de TUSGSAL han assistit al lliurament, el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido. Ara, més que mai, ajudar és important. Un petit esforç individual es converteix en una gran aportació col·lectiva. TUSGSAL ho demostra un cop més. La Solidaritat es contagia.